Frågor & Svar

FRÅGA: Jag har mottagit min order men inte fått någon faktura i paketet?
SVAR: Du får en faktura från Billmate till den epost-adress du uppgav vid beställningen.


FRÅGA: Hur lång tid tar det innan jag får min order?
SVAR: Det tar 2-6 arbetsdagar. Har du inte mottagit din order efter 7 arbetsdagar, ber vi dig att kontakta oss.


FRÅGA: Jag undrar dock angående hur det är med tungmetaller i denna oljan då jag läste en artikel som visade att industrihampa tog åt sig mycket näring och metaller från jorden?
SVAR: Odlingarna vi har i Sverige ligger långt ifrån vägar (tungmetaller från trafik) och  odlas helt utan gifter i jord som gödslas enbart med kogödsel. Så det bör inte finnas mycket (eller inga?) tungmetaller i hampan. Men vi har inte testat för tungmetaller eftersom vi inte finner det nödvändigt i detta läge. Du har kanske läst om tungmetaller i hampa som kommer ifrån Kina?


FRÅGA: Min beställda produkt har gått sönder under frakten vad gör jag?
SVAR: Ta ett kort på din produkt. Skicka/mejla oss bilden med beskrivning tillsammans med ditt ordernummer så hjälper vi dig!


FRÅGA: Hur beställer jag av er?
SVARVi tar emot beställningar över internet i vår butik som ligger under ”webbutiken” på hemsidan. Vi har i dagsläget ingen fysisk butik. Har du problem att beställa i vår webbutik kan du ringa kundtjänst Måndag till Torsdag mellan 13 och 17 på telefonnummer 0515 206200


FRÅGA: Hur använder jag era produkter? och vilken storlek på flaska ska jag ha?
SVAR: Användningsanvisningar kommer tillsammans med din order på posten. Har du aldrig använt Hampaolja innan så rekommenderar vi dig att börja med en liten flaska, dvs 20 ml. Användandet är individuell och något man får testa sig fram till (detta beskrivs i användningsanvisningarna).


FRÅGA: Är Hampaolja lagligt?
SVAR:  Det är lagligt eftersom vi använder oss av industrihampa och har licens för att odla den. Vi har varit i kontakt med polis och tull och bett om deras tolkning av lagen, och de tolkar den på samma sätt som vi. 


 FRÅGA: Jag har problem att komma vidare när jag ska beställa på hemsidan, vad gör jag?
SVAR: Det kan bero på lite olika saker. Först så rekommenderar vi er att prova att byta webbläsare (det program som du går in på internet igenom). Det kan även vara så att man har valt fakturering som betalningsalternativ men är inte berättigad att betala med faktura, då går det inte att komma vidare vid beställningen. Gå då istället tillbaka och betala med ett betalkort.